Pages

29 Aralık 2014 Pazartesi

Farkında olmasanız da izleniyoruz

Çoğumuz neredeyse her gün, farkında olmadan izleniyoruz. Bu bazen bir süpermarkette, bazen de para çektiğimiz ATM'lerde gerçekleşiyor. İzlenmekten korunmanın tek yolu, öncelikle büyük izlenme tehditlerinin gerçek olduğunun farkında olmak. Aşağıda gerçeğe dönüşen 3 büyük izlenme olayını sizlerle paylaşacağız.

Yüz tanıma

Tüketici izlemeyle ilgili ilk olay, 2013'te İngiliz perakendeci Tesco'nun OptimEyes adındaki gelişmiş yüz tanıma teknolojisini kullanmasıyla yaşandı. Güvenlik kameralarının işlevlerinin ötesine geçen sistem, benzin müşterilerinin gözlerini tarayarak yaş ve cinsiyeti algılıyor, bunları benzin istasyonlarında daha isabetli reklamlar sunmak üzere depoluyordu. Bu tür teknolojilerin kullanımı ilerleyen aylarda giderek arttı. Teknoloji, satıcılar için müthiş olsa da, tüketiciler için oldukça raha
tsız edici olduğu bir gerçek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder